06 July 2007

Eerste digitale camera

Ook voordat alle camera's digitaal werden was ik al heel veel met fotografie bezig, om mijn schilderijen goed vast te leggen, maar natuurlijk ook om zo mooi mogelijke foto's te maken. Alleen toen kostten 24 foto's ongeveer 5 gulden voor het rolletje + 18 gulden om ze allemaal af te drukken. En dan kon je meestal nog wel de helft weggooien, omdat ze toch lang niet zo mooi waren als je gehoopt had. Wat was ik dus blij toen ik de resultaten van die eerste digitale toestellen (2 megapixel) op een computerscherm zag! Niet alleen waren de foto's scherper, ik vond dat de kleuren ook veel beter weergegeven werden. Als ik namelijk een schilderij met een mooie blauwgrijspaarse lucht had geschilderd, wist je nooit hoe die uiteindelijk afgedrukt zou worden.
En met deze nieuwe manier van fotograferen kon je het beeld nog wat bijwerken tot het klopte, of desnoods direct een nieuwe foto maken.
Na een poosje sparen kocht ik dan eindelijk ook een digitale camera: de Canon Powershot s50. Met 5 (!) megapixels zelfs! (We hebben het hier over 2003).
Nou vind ik persoonlijk dat je van je eerste foto met een nieuwe camera iets bijzonders moet maken, je moet er op z'n minst zelf op staan.
Ik heb dus de accu opgeladen, en direct daarna een foto van mezelf in de spiegel gemaakt... waarbij ik niet opgelet had of de flits ook aan of uit stond:

1 comment:

Anonymous said...

wat heb je tegenwoordig?