06 April 2007

Groningen-Gambia

Ik ben eigenlijk nog niet helemaal klaar met klussen, maar ik kon het toch niet laten te melden dat mijn broertje begonnen is aan een fantastische onderneming: met de auto van Groningen naar Gambia rijden! Hij heeft met een kameraad een oude Peugeot gekocht (voor zo'n 500 euro), daarbij een paar schepjes om het Saharazand te kunnen verwijderen als de auto vast zou komen te zitten en een paar schijnwerpers om hyena's in de ogen te kunnen schijnen. Hier kun je zien hoe ontzettend ver het is (8000 km!):

Ze zijn om 17:00 op pad gegaan en het doel was om vandaag Parijs te halen. Dan morgen over de Pyreneeën, overmorgen tot Gibraltar, en daarna -geloof ik- Marokko, Westelijke Sahara, Mauretanië, Senegal en Gambia. Ik zal hier regelmatig even melden hoe ver ze zijn. Mocht je je afvragen hoe de weg er uit ziet, denk dan aan zoiets als hieronder:

Een héél klein stukje van de af te leggen weg, in 'Westelijke Sahara', tussen de Atlantische Oceaan en de Sahara in.

2 comments:

David said...

cool man! ben benieuwd naar zijn foto's.

Anonymous said...

David, Edo stuurde ons deze link van andere mensen die dezelfde reis gemaakt hebben ('t schijnt vaker gedaan te worden) dus hier alvast een voorproefje van foto's

http://home.planet.nl/~jan87536/

dag - maaike