14 February 2007

Goud in de Taïga

Het huisje waar we tijdelijk wonen staat helemaal vol met boeiende boeken. Ik was begonnen in een heel erg oud uitziende versie van Nils Holgersson, maar na een paar hoofdstukken had ik dat wel gezien. Het begin, waar Nils verkleind wordt door een kabouter (dat wist ik bijvoorbeeld al niet) was leuk, maar daarna werd het wat meer van hetzelfde. Nils redt doorlopend de ganzen, andere dieren en zichzelf van allerlei onheil, zoals Smirre de vos.
Toen heb ik een boekje van Godfried Bomans en één van Maarten 't Hart gelezen en nu ben ik hier helemaal klaar voor:




Lijkt me hartstikke mooi.

2 comments:

Anonymous said...

Lijkt me ook echt iets voor jou. Er staat ook op, rechtsboven, 'voor jongens' dus dat klopt wel!!

David said...

wat zul jij een reuzeschik hebben!