14 November 2006

Post

Zo viel het kaartje dat ik gestuurd had -na vier dagen- bij iemand in de bus.
Dat er hier en daar wel eens wat fout gaat bij de postverwerking geeft niets, we moeten blij zijn dat de post überhaupt nog bestaat in deze tijd. In de tijd van Vermeer zal ook wel niet altijd alles vlekkeloos bezorgd zijn.
Die dame op het plaatje hierboven kijkt ook duidelijk erg verbaasd, zo van:
'Een brief? Helemaal nog héél?'
Als je tegenwoordig dan eens een kaartje stuurt en hij komt eigenlijk maar deels aan, dan is dat ook wel weer bijzonder.
Er zat zelfs nog een vriendelijk verontschuldigingsbriefje bij:

Toch heb ik het idee dat mij dit gemiddeld wel vaak overkomt. Hier een cd die ik eens naar Amerika stuurde:

Die was dus op z'n zachtst gezegd niet meer bruikbaar.

5 comments:

Anonymous said...

Ik, als voormalige postbode, wil wel een kleine toelichting geven. Ze gebruiken steeds meer grote sorteermachines waar de post 'langsslipt'. Echter bij ongebruikelijk formaat en niet stevige enveloppen wordt zo'n brief verslonden en stukgescheurd. Ik raad je dus hele stevige (glad van buiten met bubbeltjes aan de binnenkant) enveloppen te gebruiken. Of anders een pakketje te maken, die worden grotendeels met de hand gesorteerd.

Rutger said...

wij hadden laatst ook zo'n cd met foto´s van iemand die er op 20 mei bij was gekregen. geloof het of niet, maar ik heb er een paar van kunnen bekijken... totdat de pc vastliep. dit verhaal doet me trouwens ook denken aan die brief die je es naar een krant hebt gestuurd, hoe ging dat ook alweer? wie weet wat voor den blog? gr rutgerS

Anonymous said...

precies, dat briefje komt zeker ook nog eens aan de beurt :-)

en Anita: wat zal er dan bij dat standaard-ansichtkaartje mis zijn gegaan?

Anonymous said...

of het kaartje zou bruin kunnen worden als het in een leren tas heeft gezeten en de betrokken zendeling dagen lang te paard door de regen heeft moeten gaan om het te bezorgen. Of dat het bij een zwaardgevecht beschadigd raakt en zodoende in 10 delen aankomt,zodat het eigenlijk een puzzel is geworden.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.